Projektbeskrivning

Tänk dig att din chef just har givit din avdelning ett stort projekt: Du måste helt uppdatera företagets hemsida och webbutik för att förbättra kundens behållning och öka försäljningen.

För att du ska placera ditt meddelande korrekt, vänder du dig till ett välkänt verktyg, 4P-marknadsföringsblandningen. Du har tidigare använt den här modellen för att marknadsföra ditt företags produkter.

Men kommer det att fungera för marknadsföring på nätet?

Du inser snabbt att 4P-modellen bara är tangentiellt relevant för detta projekt, eftersom det fokuserar på traditionell affärer till konsumentmarknadsföring i en tegelsten och murbruk. Några av dessa principer och strategier verkar inte överföra effektivt till en onlinemiljö.

Det är här 4S Web Marketing Mix kan hjälpa till. 4S-verktyget skapades speciellt för marknadsföring på nätet. Den kan användas när du utformar eller omformar en webbplats eller skapar en marknadsföringskampanj på nätet, och det hjälper dig att se till att din kampanj är korrekt genomtänkt och anpassad till övriga delar av din organisation.

I den här artikeln granskar vi 4S Web Marketing Mix, och tittar på hur du kan tillämpa den på din webbplats eller på nätprojektet.

Logga in