Projektbeskrivning

Miljöfrågor är ett noggrannt ämne. De fortsätter att polarisera åsikter, särskilt när det gäller regeringens politik och den långsiktiga uppfattningen.

Oavsett din personliga syn på ämnet är det emellertid klart att gröna initiativ är grundläggande för vissa konsumenter. Faktum är att företagens miljöansträngningar (eller brist på dem) i allt högre grad ses som ”deal breakers” för många valrika, fattiga kunder.

Stora namn som Microsoft® och Wal-Mart® jobbar nu med stora, gröna initiativ som att utnyttja förnybar energi, och detta skiljer dem både och ökar kraften i sina varumärken.

På samma sätt vädjar gröna frågor till anställda. De flesta vill vara med i ”något bra” och det här ingår att vara grönt. Enligt en rapport har företag som har goda grön referenser högre personalmoral, ser mindre personalomsättning och kan locka och behålla topptalanger lättare.

I den här artikeln beskrivs exempel på framgångsrik grönhantering – inklusive att markera företag som har sparat kostnader – och visa hur små steg kan påverka din organisation positivt.

Logga in